Liveset discussion / probleem met opname eigen sets

DJ_Romby -
Ik gebruik audacity om mijn sets op te nemen maar de kwaliteit van de opnames is niet zo denderend? Iemand een idee wat ik daaraan kan doen of suggesties voor betere software?
Vogelhuisje [Moderator] -
Haat aan vocals
Waarschijnlijk ligt dit aan je computer.
Je moet je mixer aansluiten op de Line-In van de computer, maar niet elke heeft dit..
Dakpan -
No Hostages
On 22-09-2009 11:24:31, DJ_Romby wrote:

Ik gebruik audacity om mijn sets op te nemen maar de kwaliteit van de opnames is niet zo denderend? Iemand een idee wat ik daaraan kan doen of suggesties voor betere software?

Moet je ff Jipdenk PM'en. Die heeft altijd kristalzuiver geluid. Gewoon ff vragen hoe die dat deed in een PM.
Jipdenk -
Fristi
hoerenkutdakpan
DJ_Romby -
On 22-09-2009 11:27:08, Vogelhuisje wrote:

Je moet je mixer aansluiten op de Line-In van de computer, maar niet elke heeft dit..

heb ik nu gedaan maar zelfs met het ingangsniveau op t laagste, 1 dus, is dit nog te luid en meters op mengpaneel gaan niet in het rood. Gebruikte eerst audiokabel rood/witte stekkers en die bleek nu ineens niet meer te bestaan in mijn instellingen
dreos1337 [Set Editor] -
Jazeker, de apotheker
On 22-09-2009 11:49:54, Jipdenk wrote:

http://lmgtfy.com/?q=audacity+opnemen+set+tutorial

haha
GeminEye -
I can haz moar Sub?
On 22-09-2009 11:27:08, Vogelhuisje wrote:

heb ik nu gedaan maar zelfs met het ingangsniveau op t laagste, 1 dus, is dit nog te luid en meters op mengpaneel gaan niet in het rood. Gebruikte eerst audiokabel rood/witte stekkers en die bleek nu ineens niet meer te bestaan in mijn instellingen

Wat voor geluidskaart heb je? Nieuwere geluidskaarten en sowieso vrijwel alle Realtek kaartjes (die je in de meeste OEM PCs vindt vandaag de dag) hebben hun eigen controlepaneeltje naast de windows mixer. Het is vaak een beetje prutsen met Hoofdvolume windows icm ingangsvolume, je opnamevolume (line in) moet idd zo laag mogelijk staan, maar je mag op je mixer gerust op -4 tot -6 dB opnemen (dus heel safe in groen blijven), dan heb je ruimte om los te gaan zonder dat je waveform gecut wordt.

Sowieso alle digitale opname gaat niet in de +0dB range, je kan maar tot -0dB (zie je ook in audacity zelf op de VUmeters) terwijl je analoge mixer waarschijnlijk wel in de plus (rood) zonder dat t gek klinkt.

Hoe dan ook, je hebt waarschijnlijk een volume afstelling probleem. Beste manier om dit te testen en af te stellen is alles aansluiten, plaat aanzetten en opname starten met het volume op nul (opname in audacity) en je mixer output ook heel laag, en dan bijstellen tot je een mooie waveform krijgt die nergens gecut wordt. Mixer output mag laag blijven, vaak is dat kwalitatief zelfs beter.
Djinky -
Age of esrever ssab
heb het zelfde probleem,

zal vanaaf kijken of deze tip geholpen hebben,
Pithune -
Shadow Interaction
On 22-09-2009 11:24:31, DJ_Romby wrote:

Soundforge.
Nois3controll3r -
Absolute Sound Recorder  :yay:

easy gebruik  8-)
Pithune -
Shadow Interaction
On 26-11-2009 17:23:37, Nois3controll3r wrote:

easy gebruik  8-)

can i steal it from you?  :L
Star -
Queen of LSDB
On 26-11-2009 17:23:37, Nois3controll3r wrote:

easy gebruik  8-)

*resists making a cruel joke*
GeminEye -
I can haz moar Sub?
Absolute Sound Recorder

Kratizz?

*gaat naar google*

Trial shit en een klote review op mijn google search..

Is t echt de moeite? Of meer 'de moeite als audacity niet gaat'