ThaMaster -
Baas in alle opzichten.
Ik ben 18 geworden in de tijd dat de ov jaarkaart niet meer beschikbaar was. Dus die kon ik niet meer aanvragen. Nu heb ik de ov-chipkaart maar ik kan nu niet gratis reizen terwijl ik dat wel zou moeten krijgen. Ben al naar verschillende oplaad dingen geweest om te vragen waarom ik niet gratis kan reizen doordeweeks. Allemaal weten ze het niet. Aangezien hier toch nog best wel slimme mensen zitten wil ik het jullie graag vragen.
Ik ben laatst btw een keer naar enschede geweest met de chipkaart kon 1 keer inchecken toen was ik er wou ik uitchecken gelukt. Wou ik de bus terug nemen stond er niet genoeg saldo. kan iemand mij hiermee helpen?

:beer:
Hektor -
Zuigen, kreng!
Contact opnemen met de desbetreffende instantie. Waarschijnlijk zul je daarna je OV op moeten sturen en krijg je een tijdelijke.

Maar wat er ook mag gebeuren, waarschijnlijk wordt die kut OV volgend jaar al weer ingenomen wegens de enorme hoeveelheid aan problemen.  :$
RogeRi -
Cut the midrange. Drop the bass
Wat is een ov-chipkaart?

Enkel in Nederland of...  :D
Knomo -
Why? Because fuck you, thats why
OV chipkaart is de grootste fail na ontwikkelingshulp
Addict -
Exodus
he vergeet ons kabinet niet knomo
ThaMaster -
Baas in alle opzichten.
On 08-03-2010 22:08:32, Hektor wrote:

Contact opnemen met de desbetreffende instantie. Waarschijnlijk zul je daarna je OV op moeten sturen en krijg je een tijdelijke.

Maar wat er ook mag gebeuren, waarschijnlijk wordt die kut OV volgend jaar al weer ingenomen wegens de enorme hoeveelheid aan problemen.  :$

Er staat een nummer op mijn chipkaart zou ik die dan is proberen?

Ja inderdaad je ziet heel vaak mensen die 20 keer moeten bliepen voordat ze ingecheckt zijn of uitgecheckt of gewoon helemaal niet doen. Erg slecht

Bedankt hektor  :thumbsup:
Knomo -
Why? Because fuck you, thats why
On 08-03-2010 22:10:13, addict wrote:

he vergeet ons kabinet niet knomo

dat is al gevallen  :beer:
hardcorerepublic [Moderator] -
♪ ♫♫ ♪
gewoon gelijk achter mensen door de poortjes lopen  ;)
ThaMaster -
Baas in alle opzichten.
On 08-03-2010 22:14:11, hardcorerepublic wrote:

gewoon gelijk achter mensen door de poortjes lopen  ;)

t gaat over de bus en alsof dat altijd gaat werken
KBZLL -
Hektor heeft een goed punt. Contact opnemen met de instrantie, het uitleggen en een nieuwe/andere eisen.

On 08-03-2010 22:09:48, Knomo wrote:

OV chipkaart is de grootste fail na ontwikkelingshulp

x2
Jro_ -
alles begint bij Headhunterz
geen school = geen ov  =D
m4a1 -
blablablabla
Wat denk je van activeren in zo'n geel onding?
mstx [Admin] -
Altijd goed geleid en shit
On 08-03-2010 22:08:43, RogeRi wrote:

Wat is een ov-chipkaart?

Een systeem waarbij de overheid precies bijhoudt waar de burgers naartoe reizen. Voorafgaand aan elke reis moet je laten vastleggen op welk punt je vertrekt (door de kaart langs een scanner te halen) en bij aankomst ook. Zo kan elk kwaadwillend persoon precies zien wie waar geweest is en kan het tegen je gebruikt worden. Je kan ook een anonieme kaart kopen maar dat kan alleen via PIN, dus dat is eigenlijk niet anoniem.
Binnen enkele jaren wordt dit systeem ook uitgebreid naar alle auto's, door middel van een spionagekastje dat elke beweging vastlegt en doorgeeft aan de belastingdienst.
Super handig.  ^.^
hardcorerepublic [Moderator] -
♪ ♫♫ ♪
On 08-03-2010 22:08:43, RogeRi wrote:

Wat is een ov-chipkaart?

UK = Oyster Card
dreos1337 [Set Editor] -
Jazeker, de apotheker
On 08-03-2010 22:48:52, mstx wrote:

[...]

Een systeem waarbij de overheid precies bijhoudt waar de burgers naartoe reizen. Voorafgaand aan elke reis moet je laten vastleggen op welk punt je vertrekt (door de kaart langs een scanner te halen) en bij aankomst ook. Zo kan elk kwaadwillend persoon precies zien wie waar geweest is en kan het tegen je gebruikt worden. Je kan ook een anonieme kaart kopen maar dat kan alleen via PIN, dus dat is eigenlijk niet anoniem.
Binnen enkele jaren wordt dit systeem ook uitgebreid naar alle auto's, door middel van een spionagekastje dat elke beweging vastlegt en doorgeeft aan de belastingdienst.
Super handig.  ^.^

:yes:, nog even wachten en dan kun je een chip krijgen bij geboorte
m4a1 -
blablablabla
On 08-03-2010 23:07:04, dreos1337 wrote:

[...]

:yes:, nog even wachten en dan kun je een chip krijgen bij geboorte

Doe maar, vergeet iktenminste nooit me ID:D
KBZLL -
On 08-03-2010 23:08:21, m4a1 wrote:

[...]

Doe maar, vergeet iktenminste nooit me ID:D

_O-
Opperhoofd -
On 08-03-2010 22:48:52, mstx wrote:

Super handig.  ^.^

En wat is precies het probleem dat mensen precies zien 'waar ik ben geweest'?

Is daaruit ook niet gelijk op te maken dat je niet onschuldig opgepakt kunt worden omdat ze kunnen natrekken waar je wél bent geweest?

Er zijn al mensen aangehouden op basis van die gegevens, en op een andere manier was dat niet mogelijk geweest.

Ik reis van huis naar mijn werk, en weer terug; hoe gaan ze dat tegen me gebruiken?  :D

Maar even wat anders: http://lsdb.nl/forum/topic/1528.html

Dubbel!  :rtfm:
Pietjuhhh -
DJ/Brabander!
On 08-03-2010 22:47:30, Jro_ wrote:

geen school = geen ov  :(

Ik wil mijn jaarkaart terug :'(