General discussion / Mental Theo krijgt verbod op ‘beukplaten’

Timmeehh -
DJ/producer en radiomaker Mental Theo heeft een verbod op harde muziek opgelegd gekregen. Tijdens de Koninginnedagviering op vrijdag 30 april a.s. moet de DJ zich beperken tot ‘commerciële SLAM!FM muziek’, zo stelt de Gemeente Elburg in Gelderland. In het dorpje Het Harde vindt op deze dag Het Oranje Festival plaats, waar Theo vanaf 18.00 uur optreedt. Ondanks zijn sterke reputatie als de bedenker van de ‘Beukplaat’, wordt Mental Theo gedwongen zijn hardstyle- en hardcoreplaten thuis te laten.

De gemeente heeft dit besluit genomen uit angst voor rellen zoals tijdens het strandfeest in Hoek van Holland. De zogenoemde ‘beukplaten’ waarmee Mental Theo grote populariteit bij de jeugd geniet, zouden te aanstootgevend zijn. Met zijn gebruikelijke platenkeus zou Theo indirect verantwoordelijk zijn voor een sfeer van opstootjes en vechtpartijen, iets waar de gemeente niet op zit te wachten. Bovendien is het de bedoeling om bij succes Het Oranje Festival jaarlijks te laten terugkeren en dat kan niet als er een smet van agressie aan het evenement kleeft. De overige DJ’s (Gabriel & Castellon en DJ Ray) hebben een dergelijke waarschuwing als voor Mental Theo geldt niet gekregen.

Het is voor het eerst dat Mental Theo op deze wijze het optreden beperkt wordt. Het vooroordeel dat het draaien van hardere muziekstijlen relschoppers uit de tent zou lokken, is voor de dj onbegrijpelijk. Vorig jaar nog draaide Theo tijdens Koninginnedag in Amsterdam, waar hij naast maatje Ramon Roelofs (Charly Lownoise) mét beukplaten een bomvol Museumplein vermaakte – van agressie was geen sprake. Desondanks moet Theo in Het Harde op zijn tellen passen.

Carrière Mental Theo

Theo Nabuurs werd begin jaren ‘90 bekend als de wederhelft van het happy hardcore duo ‘Charly Lownoise & Mental Theo’. Samen bereikten zij de top-40 met hits als ‘Stars’, ‘Hardcore Feelings’ en ‘Wonderfull Days’. Later maakte Mental Theo de overstap naar televisie: op muziekzender TMF presenteerde hij shows als ‘The Basement’ en het veelbekeken vakantieprogramma ‘Mental Theo On The Road’. In 2002 bewees hij letterlijk van alle markten thuis te zijn door als diskjockey bij radiozender SLAM!FM te gaan werken. Daar presenteert hij tot op heden zijn populaire middagprogramma ‘The Creepshow’. Intussen blijft Theo ook op muziekgebied actief. Zo is hij de bedenker van ‘De Beukplaat’, een succesvol cd-concept dat inmiddels al aan een zesde deel toe is.

Hoe belachelijk is dit, betutteling ten top..
Als ze die muziek niet willen horen, waarom huren ze dan niet een andere DJ of band in...

Nu willen ze dat ie 'house' gaat draaien, terwijl juist dát de muziek is die werd gedraaid tijdens de rellen in HVH... Vooroordelen? bah
Pithune -
Shadow Interaction

Daar gaat de faam van Sound Rusherz
Knomo -
Why? Because fuck you, thats why
Met zijn gebruikelijke platenkeus zou Theo indirect verantwoordelijk zijn voor een sfeer van opstootjes en vechtpartijen, iets waar de gemeente niet op zit te wachten.

Ok

Wat

De

Neuk

:doh:

:X:X:X
E-Stylezz -
vet cool gave koffiepads !
Pietjuhhh -
DJ/Brabander!
On 28-04-2010 21:37:05, E-Stylezz wrote:

Rum-P -
Slam!FM  :yawn:
Luz -
On 28-04-2010 21:27:05, Timmeehh wrote:
De gemeente heeft dit besluit genomen uit angst voor rellen zoals tijdens het strandfeest in Hoek van Holland. De zogenoemde ‘beukplaten’ waarmee Mental Theo grote populariteit bij de jeugd geniet, zouden te aanstootgevend zijn.

Nee "gangsta" rap zet niet aan tot haat..  :W
Duruz -
HAHAHA  :doh:  :doh:  :doh:
Maximumraver [Set Editor] -
aka Sloperij Janssen
On 28-04-2010 21:31:11, Knomo wrote:

On 28-04-2010 21:40:15, Pietjuhhh wrote:

On 28-04-2010 21:48:40, Duruz wrote:

:doh:  :doh:  :doh:

Vrij weinig aan toe te voegen.
E-Stylezz -
vet cool gave koffiepads !
On 28-04-2010 21:50:37, Maximumraver wrote:

[...]

Vrij weinig aan toe te voegen.

ja, mij qouten
eMule -
Not Your Monkey Not Your Robot
De zogenoemde ‘beukplaten’ waarmee Mental Theo grote populariteit bij de jeugd geniet

Ik vond dit eigenlijk ook best wel grappig ...
ThaMaster -
Baas in alle opzichten.
Ze willen liever zoon wall of death dat iedereen op elkaar gaat inrammen  :thumbsup:
Maximumraver [Set Editor] -
aka Sloperij Janssen
On 28-04-2010 21:51:38, E-Stylezz wrote:

[...]

ja, mij qouten

Oeps ik dacht dat ik die al had, nou bij deze dan:

On 28-04-2010 21:37:05, E-Stylezz wrote:

:thumbsup:
Hektor -
Zuigen, kreng!
'En die muziek, daar zit achter eigenlijk de duivel, die probeert zo die jongeren te indoctrineren'  :beer:
Neilio -
https://www.facebook.com/NeilioO
jammer anders had ik vrijdag mn track keihard voorbij horen komen (H)
Pithune -
Shadow Interaction
On 28-04-2010 22:26:11, Neilio wrote:

jammer anders had ik vrijdag mn track keihard voorbij horen komen (H)

minder man  :beer: biertje voor de troost
Jipdenk -
Fristi
zolang ie maar wat hardcore draait in amsterdam,
en ja toch vind ik het een paling
TimTim [Moderator] -
Feeeeeddddd Meeeee
Als ik mental Theo zie word ik ook altijd agressief... niet echt door zen muziek eignelijk  :x
Jipdenk -
Fristi
On 28-04-2010 23:05:11, TimTim wrote:

Als ik mental Theo zie word ik ook altijd agressief... niet echt door zen muziek eignelijk  :x

Knomo -
Why? Because fuck you, thats why
HOU TIM RUSTIG!!!! HOU EM TEGEN!!!!!