General discussion / Eigen producties

donkeyass -
Zijn er mensen hier die ook produceren?

Zo ja, met welk sequencer dan?

Ik werk zelf met FL Studio 7 al 4 jaar en maak hardstyle, ik begin ook aardig studio van mn kamer te maken..

Ik zal eens wat laten horen binnekort

:thumbsup:
Opperhoofd -
Even snel met D-Mind aanpappen nu hij nog niet zo bekend is.  ;)
D-Mind -
 :w00t:

Dan doe je het 2x zo lang als ik..
Werk ook met FL Studio 7  :thumbsup:
en ben sinds kort signed bij Suntec Records  :yay:
LX-Tasy -
gefeliciteerd D-Mind,  :thumbsup:
FL-studio is wel relaxt programma. T is wel een hele klus om t programma een beetje onder de knie te krijgen. Ik heb ook Cubase gebropreerd. Vind ik minder.
Schijnd dat angerfist hier mee zijn eerste nummers heeft gemaakt voor bekend te worden. Gebruiken jullie ook nog andere apparatuur naast Fl-studio? Zo ja, wat?
outliner -
Nice D-Mind, gefeliciteerd. Ben benieuwd naar je release. Als die nou lekker knalt hoef je alleen nog die cd spelers het raam uit te gooien en te gaan beginnen met vinyl  8-)
fosjoo -
mijn bril is 1337.. fosho
Uhm ik ben nu bezig met een beetje van die standaard nu-style tracks te producen waar ik nog niet echt trots op mag zijn ofzo maar ik ben dan ook nog niet lang bezig  :), je hoort het amateurisme er nog vanaf komen :P (deze producties zijn van de laatste 4 maanden ben al wel een jaar bezig met FL een beetje te verkennen) www.myspace.com/fosjoo
donkeyass -
ach iedereen moet ergens beginnen toch  :D

ik zal es ook wat posten zodra ik eentje af heb
Opperhoofd -
On 13-04-2008 16:28:27, donkeyass wrote:

ach iedereen moet ergens beginnen toch  :D

ik zal es ook wat posten zodra ik eentje af heb

Ik denk dat er heel wat mensen graag wat van je zullen willen horen.  :yes:

Wanneer jij veel negatieve feedback achterlaat is men erg nieuwsgierig wat jouw smaak dan precies is.
RJBanthum -
Ik ben sowieso wel benieuwd naar wat andere mensen geproduceerd hebben! Ben van plan om zelf ook binnekort met een maat wat te gaan klote met die progjes. Helemaal zo'n boek gekocht van Eppo Schaap 'Dance Trance Techno tunes met de pc' ofzo..

Zijn er nog tips ofzo die handig zijn?
Bovendien: We hebben een homekeyboard, maar hoe sluit je in vredesnaam zo'n ding aan op je pc tegenwoordig? Ben nog nooit een midi geluidskaart tegengekomen namelijk.
NDAL -
Rongkongkong !
ik produce ook voor fun , doe het ongeveer 8/9 maanden ofzo  :)
check: http://myspace.com/djdefector
peace  :worship:
Abrikozenjam -
Iedereen is gek (behalve ik)!
On 18-04-2008 18:33:33, NDAL wrote:

ik produce ook voor fun , doe het ongeveer 8/9 maanden ofzo  :)
check: http://myspace.com/djdefector
peace  :worship:

hehe.. door jou setje The Evolution of Hardstyle Returns 2007 (volgens mij) ken ik lsdb  :) hadk ooit van limewire.. mja wanneer post je nou weer eens een setje.. en ik moet zeggen dat je nummers steeds beter worden, maar nog niet optimaal  :p
donkeyass -
*
donkeyass -
On 19-04-2008 01:29:46, donkeyass wrote:

On 17-04-2008 11:49:36, RJBanthum wrote:

Zijn er nog tips ofzo die handig zijn?

- Zorg dat je een redelijk moderne computer hebt. Maar het hoeft echt geen top ding te zijn. (Vanaf 1ghz + 512mb ram zit je al goed)

- Heb enige kennis van dansmuziek! Luister veel tracks, hoor je overeenkomsten in opbouw, intro's, plaatsing van bepaalde percussie elementen? Dan is het handig om dat ook zelf te gebruiken. Sowieso is dingen namaken je eerste missie.

- Probeer veel demo's uit. FL Studio, Reason, Cubase, Logic, Ableton. Ze zijn allemaal anders, maar komen ook allemaal op het zelfde neer. De een is niet professioneler dan de ander, je kan met de een alleen bepaalde zaken beter dan met de ander. Kies dus iets uit waar jij snel resultaat mee krijgt en niet omdat DJ Tiesto er mee werkt. Er zijn wereldhits met een sampler van 50 euro en een taperecorder gemaakt..
Ga ook niet elke week wisselen, beter leer je 1 programma uit je hoofd, dan snap je de andere programma's in principe ook. Mocht je een functie missen, kan je altijd nog overstappen.

- HEB GEDULD! Je zal geen wereldhit in een maand maken. En waarschijnlijk ook niet met een jaar. Onthoud dus dat je meerdere jaren zal moeten oefenen wil je 'tracks zoals de pro's hebben'. Veel mensen hebben dit geduld niet en stoppen na een paar maanden weer.. zie marktplaats.nl maar eens 'wegens beeindiging hobby'..

- Productietechnisch: Je synth klinkt droog, en niet zoals die van Armin. Moet je een Acces Virus van 1000 euro halen? Neen. Armin gebruikt effecten, zoals delays, reverbs en het belangrijkste: Layers. Voor die ene lead heeft ie waarschijnlijk 5 VST's naast elkaar lopen. Detune de een een beetje, doe de ander een octaafje lager, en pan ze naar links en rechts blabla. Dan word ie dik.

- Je hebt een beatje die lekker klinkt, maar niet bij iedereen zn systeem. Snel dure monitoren kopen dus? Nee! Ten eerste is de kans er best dat je zo gedemotiveerd raakt (zie afdeling 'Geduld') dat je er gelijk mee stopt. Zit je dan met dat spul. Ten tweede is mastering iets wat je niet zomaar even kan. Dat leer je met de jaren en het kan je track maken of breken. Klinkt het dus aardig maar net niet tevreden? Bel even die vriend op die al een aantal jaar bezig is en vraag of hij het voor je wil doen.
En ten derde: Weet je wel wat je wilt hebben dan? Waar je op moet letten? Kopen omdat de buurjongen hem heeft en het daar vet klinkt is niet de oplossing. Test je eigen tracks, luister welke frequenties harder of zachter worden weergegeven, hoe het stereobeeld overkomt etc.

- Ik wil een midiapparaat! Iedereen heeft datt!!! Welke??
Ohhhh moeilijke vraag!! Iedereen heeft namelijk andere dingen nodig. Stel jezelf dus de vraag, waarom wil ik hem? Wil ik makkelijk deuntjes inspelen? Dan heb je aan toetsen genoeg. Wil je zelf filters indraaien? Bekijk eentje met wat draaiknopjes.. liever faders? Ook dat kan. Vrijwel al het aanbod is kwalitatief goed dus bekijk gewoon je budget en wat je exact wil kunnen. Plan het vantevoren, bekijk het apparaat op een foto ofzo en hang aan elke knop een functie in je hoofd. Zo heb je geen tegenvallers achteraf.

- Percussie niet dik genoeg? Meestal zijn de standaard samples in je percussiepakket droge platte materie. Probeer eens wat samples van het internet of koop een sample cdtje. Deze kicks en snares zijn meestal al aardig opgepompt waardoor jij het niet meer hoeft te doen. Scheelt tijd. Ook tiesto gebruikt het..

- Stuur niet al je snips naar die ene beroemde dj op msn. Hij heeft het druk, vind het lelijk, en als ie t wel vet vind heeft ie er nix aan want hij kan het toch niet draaien. Stuur hem eens in de zoveel tijd een hele track en vraag om wat tips. Zo houd je hem ook te vriend..
Toch klaar voor de grote wereld? Megahit in handen? Produceer toch nog even verder. Over een jaar vind je hem tegenvallen en kan je weer beter. Denk er iig een maandje over. Luister hem pas na 2 weken weer terug. Wederom; geduld is een schone zaak. En je doet het voor de lol, en niet voor het succes toch? Neemt natuurlijk niet weg dat je het kan gaan rondsturen naar de labels.. maar verwacht er niet teveel van. De meeste producers hebben trouwens persoonlijk contact met de label eigenaren. Het komt best eens neer op vriendjespolitiek.
RJBanthum -
Wow wat een lijst :P

Dr staat heel veel in waar ik wat aan heb. Meeste dingen zijn een bevestiging van wat ik zelf al dacht :P.

Thnx!
donkeyass -
np  8-)
fosjoo -
mijn bril is 1337.. fosho
Hartstikke bedankt donkeyass  :)
Odyssee -
On 09-04-2008 20:55:48, donkeyass wrote:

Zijn er mensen hier die ook produceren?

Zo ja, met welk sequencer dan?

Ik werk zelf met FL Studio 7 al 4 jaar en maak hardstyle, ik begin ook aardig studio van mn kamer te maken..

Ik zal eens wat laten horen binnekort

:thumbsup:

na meer dan een jaar nog steeds niets gehoord  :')