Dus de naam 'hardstyle' is niet goed?
Headhunterz: ,,Nee, eigenlijk niet.''
On 09-11-2011 18:35:10, Xerxes wrote:
[...]
Ok...vanaf nu wordt het hier op LSDB gewoon "Style" genoemd !
On 09-11-2011 18:39:57, ThaMaster wrote:
[...]
Lees verder dan belg.
On 09-11-2011 19:03:44, Knomo wrote:
tl;dr
On 10-11-2011 15:47:49, eMule wrote:
Noisecontrollers: ,,Hardstyle nummers hebben diepgang en muzikaal technisch gezien is hardstyle één van de moeilijkste muziekstijlen. Maar het is niet onmogelijk om te maken.''
heh wat?
On 10-11-2011 21:59:25, Basscontrollerz wrote:
Wildstylez:We moeten hardstyle breder trekken en toegankelijker maken. Ik wil tracks maken die mijn ouders ook leuk vinden.
Baas in alle opzichten.
door Harmke Schippers
Na de bijzondere bekendmaking sprak VeenendaalseKrant voor het eerst met Headhunterz (Willem Rebergen), Wildstylez (Joram Metekohy) en één van het duo Noisecontrollers (Bas Oskam).
Op het moment van het gesprek hebben ze allemaal net het feest Thrillogy achter de rug, waar Headhunterz één van de hoofdacts was. Hij mocht de hele nacht een zaal hosten en collega's en vrienden uitnodigen waarmee hij wilde draaien.
Hoe was Thrillogy?
Headhunterz: ,,Te gek. Het was een bijzondere avond. Je krijgt zo veel erkenning als het allemaal om jou draait. Het was de tweede keer dat ik een hele nacht op een groot feest mocht draaien. Ik krijg zo veel energie van de bezoekers.''
Noisecontrollers: ,,Vorig jaar mochten wij een zaal hosten op Thrillogy. Je draait echt de hele nacht en dat is super lang, maar zo vet. Er hangt ook een heel goede sfeer.''
Headhunterz: ,,De hele avond wordt afgesteld op de artiest. Op wat ik wil en waar ik voor sta.''
Wildstylez: ,,Misschien ben ik volgend jaar aan de beurt, maar daar ben ik nog niet mee bezig.''
De DJ Mag Top 100 is bekend en er staan drie Veense hardstyle dj's in.
Headhunterz: ,,Fantastisch vind ik het.''
Noisecontrollers: ,,Ik had nooit verwacht dat we zo hoog zouden eindigen. Maar ik vind zo'n notering niet nodig. Je moet het werk wat je doet niet op deze manier willen bevestigen.''
Headhunterz: ,,Toch opent het nieuwe deuren. De hardstylescene heeft maar een bepaalde omvang. Ik heb alles al gedaan. Waar je als hardstyle-dj kan komen, ben ik geweest. Ik hoop door deze notering op een groter bereik omdat ik wil blijven groeien. Vooroordelen over hardstyle moeten uit de weg. 'hard', hoeft niet 'HARD' te zijn. Als mensen horen wat voor muziek wij maken, zullen ze zien dat het meevalt.''
Dus de naam 'hardstyle' is niet goed?
Headhunterz: ,,Nee, eigenlijk niet.''
Suggesties?
Headhunterz: ,,Wildstyle.''
Wildstylez: ,,Ik vind het goed.''
Headhunterz: ,,In Nederland willen we alles in hokjes stoppen.''
Noisecontrollers: ,,Het is ook typisch Hollands om op een feest alleen maar hardstyle te draaien.''
Headhunterz: ,,Ik kom net terug uit Amerika en daar draaide ik op één stage met Avicii en Dash Berlin. En dat willen de Amerikanen ook, die willen van alles wat horen.''
Noisecontrollers: ,,De scene is er klaar voor. Tien procent in de DJ Mag top 100 is harde dance.''
Wildstylez: ,,We moeten hardstyle breder trekken en toegankelijker maken. Ik wil tracks maken die mijn ouders ook leuk vinden.''
Waarom staan jullie denk je in de DJ Mag Top 100?
Wildstylez grappend: ,,Er zal wel wat in het water van Veenendaal zitten.''
Noisecontrollers: ,,Het blijft een populariteitspool.''
Headhunterz: ,,Dat klopt, er zijn zoveel verschillende dancestijlen. Je kunt geen appels met peren vergelijken. Maar we doen vast iets goed. Het komt voornamelijk door de fans, zij hebben gestemd.''
Wildstylez: ,,We hebben trouwe volgers op Facebook en Twitter die op ons stemmen.''
Social media hebben dus een grote rol gespeeld bij het stemmen?
Wildstylez: ,,Door social media zijn wij toegankelijker geworden en heb je bijna één op één contact met fans.''
Noisecontrollers: ,,Fans bereiken je en jij kunt hen bereiken.''
Headhunterz: ,,Ik heb via social media opgeroepen om te stemmen voor de DJ Mag Top 100.''
Noisecontrollers: ,,Het contrast op Facebook en Twitter is groot. Dat gaat van extreme adoratie naar diepe haat.''
Wildstylez: ,,Fans geven openhartig feedback. Als ik op mijn facebookpagina tien reacties krijg dat mijn set van gisteren ruk was dan denk ik er nog wel een keer over na.''
Alle drie: ,,Maar we maken muziek voor ons zelf.''
Wildstylez: ,,Ik bedenk niet bij het maken van een track: 'vinden mijn fans dit leuk?' . Dan gaat de spontaniteit er af.''
Noisecontrollers: ,,Goed genuanceerde feedback bekijk ik wel serieus.''
Headhunterz: ,,Negatieve reacties komen vaak voort uit afgunst. Ik kijk dus goed naar de aard van het bericht en probeer alles vanuit kunstperspectief te benaderen.''
Hoe ga je om met die negativiteit?
Wildstylez: ,,Mij laat het koud. Natuurlijk wil ik graag leuke dingen horen, maar soms is kritiek terecht.''
Headhunterz: ,,Ik vind het soms lastig. Ik zou het willen afschermen, maar kritiek bereikt je toch wel. Ik heb er door leren relativeren en houd het niet voor mezelf. Dan ga ik me rotter voelen.''
Noisecontrollers: ,,Ik ben het als iets positiefs gaan zien. Toen ik negatieve reacties kreeg, ben ik feedback die andere dj's krijgen gaan bekijken en toen zag ik dat zij hetzelfde meemaken.''
Hoe is je relatie met je fans?
Headhunterz: ,,We zijn een voorbeeld voor mensen en zij sturen ons veel berichten.''
Noisecontrollers: ,,Ik ben zelf ook zo begonnen.''
Headhunterz: ,,Op You Tube posten mensen tutorials en laten ze zien hoe ze een nummer (na)maken of een bepaald deuntje gevonden (denken te) hebben.''
Wildstylez: ,,Het is ook grappig om je eigen nummer terug te horen in piano- of saxofoonversie.''
Headhunterz: ,,Veel hardstyle tracks zijn op You Tube terug te vinden als 'ballad', dat vind ik te gek.''
Noisecontrollers: ,,Hardstyle nummers hebben diepgang en muzikaal technisch gezien is hardstyle één van de moeilijkste muziekstijlen. Maar het is niet onmogelijk om te maken.''
Headhunterz: ,,De aanhouder wint.''
Op welke prestatie ben je trots?
Noisecontrollers: ,,Begin dit jaar hebben we 'Gimme Love' gemaakt. Dit nummer heeft een andere sound en doet het goed in het buitenland.''
Wildstylez: ,,Ik ben trots op het nummer 'Lose My Mind', een popsong in een hardstylejasje. De track is pas twee maanden oud, maar werd op Thrillogy al door vijfduizend man meegezongen.''
Headhunterz: ,,Ik ben trots op mijn podcast 'Hard With Style'. Dit is een moderne radioshow waarin ik een uur lang een mix laat horen en daarbij praat. Ik vertel bij de tracks wat ik doe, wat ik lees en wat mijn gedachten zijn. Dit jaar ben ik ermee begonnen en het wordt heel goed ontvangen. De nieuwe show is iedere maand overal te downloaden en stond laatst binnen een uur op nummer één in iTunes.''
Met wie zou je graag samen willen werken?
Headhunterz: ,,Ik zou nu een keer niet met producers willen samenwerken, maar met muzikanten. Van Rihanna krijg ik echt kippenvel.''
Wildstylez: ,,Ik zou wel een hardstyletrack willen maken met Adele of Sia.''
Noisecontrollers: ,,Ik zou graag met de producers achter een popartiest willen samenwerken. Ik kijk erg op naar de makers van popmuziek. Het moet makkelijk klinken, maar het zit steengoed in elkaar.''
Welke rol speelt de Nederlandse hardstyle scene in de wereldwijde dancescene?
Wildstylez: ,,Wij zijn leading. Hardstyle is in Nederland ontstaan en daar komt de top ook vandaan.''
Headhunterz: ,,Nederland is sowieso met dancemuziek toonaangevend. Dit zie je ook terug in de DJ Mag Top 100.''
Alle drie lachend: ,,Maar dan is Veenendaal toch wel het episch centrum.'