Requests / Oldschool Skacid

Abrikozenjam -
Iedereen is gek (behalve ik)!
I´m a big fan of ska and I found out that in the late 80´s there has been produced quite some skacid, an combination of jamaican ska (first wave ska, like the wailers and the toots) combined with acid. It's really chill music and I'd like to know if there are anny Skacid sets on lsdb. Its hard to find it by searching on acid so if you know, share me some links!?!!

An example:
http://www.youtube.com/watch?v=EjnWU6OzbiU

Thank you in advance  :thumbsup:

Edit: Acid with trumpets, reggae influences. It's all worth mentioning  :p
Gewijzigd door Abrikozenjam op 03-02-2012 20:55
hardcorerepublic [Moderator] -
♪ ♫♫ ♪
Als dit soort oud spul op lsdb staat.. dan heeft het hoogstwaarschijnlijk een verkeerde tag meegekregen  :W dus is niet op te zoeken.. of je moet een artiest kennen..
..maar ik betwijfel of hier setjes van zijn ..ik ben het in ieder geval nog niet tegengekomen..

Misschien dat je met de naam Bobby Konders nog wat verder kan komen..

Ik moet zeggen dat ik het wel een leuk nummertje vind  :beer:
.. maar geef mij toch maar wat reggae met hiphop invloeden  :p
http://www.youtube.com/watch?v=zye24U52LOs
Abrikozenjam -
On 03-02-2012 22:54:27, hardcorerepublic wrote:

Is sowieso leuker maar was gewoon nieuwsgierig naar die muziek, niet dat het mijn favoriet is :P
reggae/hiphop is veruit de beste hiphop op het moment imo. Vind dit ook wel vet, combinatie van rap/hiphop/ska/reggae/punk.

http://www.youtube.com/watch?v=HTHpuR4_7OE

mja moet je van houden, ik vind het erg leuk en vernieuwend.
Gewijzigd door Abrikozenjam op 03-02-2012 23:20
Legolas -
Minas
denk niet dat je hier veel zal vinden zoals ferdinand zegt. heb ooit eens ska geprobeerd, maar gaat er bij mij echt niet in. en dit

On 03-02-2012 22:54:27, hardcorerepublic wrote:

ska begint wel terug "hip" te worden, veel festivals in belgië die een uitgebreidere affiche aanbieden
Gewijzigd door Legolas op 03-02-2012 23:28
hardcorerepublic [Moderator] -
♪ ♫♫ ♪
On 03-02-2012 23:18:37, Abrikozenjam wrote:

[...]

...maar was gewoon nieuwsgierig naar die muziek,

joetoep is je vriend  ;)  :p
Abrikozenjam -
On 03-02-2012 23:25:40, Legolas wrote:

ska begint wel terug "hip" te worden, veel festivals in belgië die een uitgebreidere affiche aanbieden

mwah.. het aanbod van nieuwe bands is vrij klein in de benelux. maar het gaat idd de beter kant op wel 2 concerten per maand dus. Maar vaak niet heel druk bezocht. Op festivals zijn vaak wel ska bandjes ja  :) Maar is ook goede festivalmuziek, staat op elk groot festival wel 1. Maar verder zijn er weinig "events".
In Tsjechië is het echt groeiende maar ik denk dat de ska de hardcore kant op gaat. Skreemo is in opkomst en daar zal de echte harde skacore in meegaan verwacht ik. In LA is het iig aan het groeien.
Ska zal altijd blijven dus np, hoeft ook niet persee hip te worden van mij maar meer aanbod mag!

Edit: Het is sowieso nooit goed voor mij want als ik in bijvoorbeeld LA zou wonen had ik ska maar geen hardcore en al z'n subgenres. En dat hebben we hier dan weer  :) Ik ben een echte NL'er altijd wat te zeuren. Maar ben tevreden met wat Nederland bied qua diversiteit, het is gewoon goed zoeken maar je kan alles hier vinden!
Gewijzigd door Abrikozenjam op 04-02-2012 00:04