Carebox / Legaal downloaden

martijninho -
Hi iedereen,

voor een opdracht van school moet ik een onderzoek doen naar de motivatie om muziek legaal te downloaden in plaats van via illegale bronnen. Ik heb hiervoor een korte enquete opgesteld, deze heeft een lengte van ongeveer 3 minuten. Ik zou erg geholpen zijn als iemand deze voor me invult!

Alvast bedankt!  :thumbsup:

http://www.thesistools.com/web/?id=258424
Gewijzigd door martijninho op 03-04-2012 13:49
Xerxes -
Everybody's favourite Belgian
On 03-04-2012 13:30:46, martijninho wrote:

Hi iedereen,

voor een opdracht van school moet ik een onderzoek doen naar de motivatie om muziek legaal te downloaden in plaats van via illegale bronnen. Ik heb hiervoor een korte enquete opgesteld, deze heeft een lengte van ongeveer 3 minuten. Ik zou erg geholpen zijn als iemand deze voor me invult!

Alvast bedankt!  :thumbsup:

Ik vermoed dat dit wel is toegelaten. Als het online is is het het beste dat je de link natuurlijk geeft.
Aangezien LSDB een internationale site is kan het misschien altijd handig zijn om dit ook in het engels op te stellen. Dan heb je wat meer resultaten  :)

Veel geluk  :)
Vogelhuisje [Moderator] -
Haat aan vocals
Inderdaad, voel je vrij om de link te plaatsen  :)
martijninho -
Link inderdaad vergeten ;-). Enquete is zelf in het Nederlands dus dat het heeft niet zo heel veel zin om het in het Engels op te stellen.
Legolas -
Minas
zal ze even invullen dan
Haat aan vocals
Done
Xerxes -
Everybody's favourite Belgian
On 03-04-2012 14:02:30, Vogelhuisje wrote:

Done
Theekop -
Woef woef Pluto
On 03-04-2012 14:02:30, Vogelhuisje wrote:

Done
Knomo -
Why? Because fuck you, thats why
Vooruit dan maar
mstx [Admin] -
Altijd goed geleid en shit
Ik denk dat de straffen voor het downloaden van illegale muziek zullen worden aangescherpt

Welke straffen?
PatrickG88 [Set Editor] -
[Tʜᴇ Bʟᴀᴄᴋ Bᴏx]
Done  :)
Knomo -
Vind het trouwens niet echt een 'onderzoek' waar je je op de universiteit mee bezig zou moeten houden, maar goed..
hardcorerepublic [Moderator] -
♪ ♫♫ ♪
On 03-04-2012 14:29:28, PatrickG88 wrote:

Done  :)
martijninho -
On 03-04-2012 14:48:24, Knomo wrote:

Vind het trouwens niet echt een 'onderzoek' waar je je op de universiteit mee bezig zou moeten houden, maar goed..

Het klopt inderdaad dat deze enquete niet heel veel voorstelt, het is een deelopdracht van een marketingvak. Het gaat er om dat we de data kunnen gaan onderzoeken en analyseren en daarvoor hebben we 200 respondenten nodig..
martijninho -
On 03-04-2012 14:15:38, mstx wrote:

[...]
Welke straffen?

Denk hierbij vooral aan het op grote schaal verspreiden van muziek, zoals megaupload.com en thepiratebay
Hektor -
Zuigen, kreng!
Done. Er vanuit gaande dat LSDB legaal is.
Krauser -
Fuck YOU, THAT'S my name!
Niet lullig bedoelt, maar als de vraag is 'Vanaf welke prijs vindt u een download goedkoop', moet dat dan niet zijn 'Tot welke prijs etc.'?  ;)
Haat aan vocals
On 03-04-2012 16:52:45, Hektor wrote:

Done. Er vanuit gaande dat LSDB legaal is.

Ik denk dat het puur om losse tracks gaat die voor verkoop bestemd zijn.
Maar kennelijk gaat het niet zozeer om de uitslag? Zal wel voor SPSS oefenen zijn ofzo
Knomo -
On 03-04-2012 21:39:49, Vogelhuisje wrote:

[...]

Maar kennelijk gaat het niet zozeer om de uitslag? Zal wel voor SPSS oefenen zijn ofzo

Haat aan SPSS  :rtfm:
Maximumraver [Set Editor] -
aka Sloperij Janssen
On 03-04-2012 16:25:18, martijninho wrote:

[...]

Denk hierbij vooral aan het op grote schaal verspreiden van muziek, zoals megaupload.com en thepiratebay

The Pirate Bay verspreid "Magnet Links", geen muziek.
Megaupload ook niet, valt onder DMCA (in Amerika dan, want dat is waar de DMCA geld) net als youtube (volgens de RIAA/MPAA enz. niet, maar de rechtszaak is nog niet afgelopen, het is niet onmogelijk dat Megaupload gewoon terugkomt).

Er klopt trouwens heel veel aan je/jullie vragenlijst niet:

Er bestaat niet zoiets als een "illegaal downloadprogramma", mag je mij anders vertellen welk "downloadprogramma" tegen de wet is.

En een "illegaal nummer/ album" of "illegale muziek" bestaat ook niet, op de manier hoe het er staat wil het zeggen dat de muziek zelf illegaal is. Wel weet ik wat je hiermee bedoelt (tenminste, ik ga ervan uit dat je dat bedoelt), maar muziek downloaden voor eigen gebruik gewoon legaal in Nederland, los van hoe je dat doet en of je ervoor betaald of niet.

En over "Ik denk dat de straffen voor het downloaden van illegale muziek zullen worden aangescherpt"

Zoals mstx al zegt:

On 03-04-2012 14:15:38, mstx wrote:

[...]
Welke straffen?

Ik ben benieuwd waarom je een onderzoek doet over iets waar je niet goed over geinfromeerd bent?

"Het gaat er om dat we de data kunnen gaan onderzoeken en analyseren en daarvoor hebben we 200 respondenten nodig.."

Of moet ik hieruit me gewoon voorstellen dat je willekeurige data moet analyseren en dat het vrij weinig uit maakt wat?

Dit is trouwens niet om vervelend te doen oid, ik zag het topic en ik dacht eens even kijken, toen zag ik dat er wat dingen niet klopte  :p vandaar dat ik even reageer  ;)
Gewijzigd door Maximumraver op 04-04-2012 06:57