Carebox / Oordoppen Techno

tomhenk -
Hi LSDB,

Ik ga ongeveer wekelijks naar een techno feestje en merk toch wel dat ik na (of tijdens) sommige feestjes last heb van mijn oren. Nou wil ik graag oordopjes aanschaffen die de schadelijke tonen filteren maar ik hoef niet het gevoel te krijgen dat ik naar mijn oma's stereo zit te luisteren. Maar ik kwam erachter dat deze oordoppen in ontzettend veel verschillende soorten en merken komen. Ik zou het fijn vinden als jullie, jullie goede en/of slechte ervaringen kunnen delen!

Alvast bedankt,
Tom
 :clown:
Gewijzigd door tomhenk op 18-12-2012 12:29
Luukjahhh -
Ik heb nu oordoppen die 25dB dempen, maar nog steeds sta ik vaak met het idee ''Het staat zo hard, dit kán niet goed zijn''. Maar eenmaal buiten totaal geen geen suis en/of piep.
Verder ook geen schorre stem, want je hoeft minder hard te brullen. Mits je maten ook doppen in hebben.

Ik heb ze op maat laten maken bij Schoonenberg, voor 160 euro. Wel een flink smak geld, maar dan heb je de komende 6/7 jaar wel oren die normaal blijven werken  :thumbsup:

Vriend van me heeft die universele oordoppen, maar dat verschilt erg per merk hoe comfortabel ze zitten. Één keertje begon het zelfs een beetje te bloeden door scherpe randjes. Verder dempen ze wel prima.
Knomo -
Why? Because fuck you, thats why
On 18-12-2012 13:17:13, Luukjahhh wrote:

Ik heb nu oordoppen die 25dB dempen, maar nog steeds sta ik vaak met het idee ''Het staat zo hard, dit kán niet goed zijn''. Maar eenmaal buiten totaal geen geen suis en/of piep.
Verder ook geen schorre stem, want je hoeft minder hard te brullen. Mits je maten ook doppen in hebben.

Ik heb ze op maat laten maken bij Schoonenberg, voor 160 euro. Wel een flink smak geld, maar dan heb je de komende 6/7 jaar wel oren die normaal blijven werken  :thumbsup:

Zelfde  :bday:
DelugeOfSound [Moderator] -
Ik heb -25 dB doppen die hier door een lokale toko in Breda gemaakt zijn. Kostte me 4 jaar terug 80 euro (incluus garantie) en ze zitten nog steeds perfect. Kan je aanraden om door -25 te gaan en niet -15. dB is een logaritmische schaal, dus het verschil tussen die 2 is ongeveer 9-10 keer zoveel demping.
Vogelhuisje [Moderator] -
Haat aan vocals
-25 inderdaad.
En dat "oma's stereo" zal je geen last van hebben. Je merkt het verschil amper.. Je oren proberen te wennen aan het absurd harde volume, waardoor je het op een gegeven moment als normaal beschouwd. Pas wanneer je oordoppen gebruikt en ze een keer uitdoet tijdens een feest denk je "holyf*ckingj*zus wat staat het geluid bizar hard".
Knomo -
Why? Because fuck you, thats why
Ennehh... "bass moet je niet horen, die moet je voelen"  =D
Guido -
ιllιlııllılı
Ook bij Schonenberg laten maken, prima service en de doppen waren snel binnen.
Kost een smak geld maarja, je gehoor is onbetaalbaar (wat ik nu vooral besef met me lichte tinnitus  :p).
dreos1337 [Set Editor] -
Jazeker, de apotheker
Inderdaad toch ook maar eens langs Schonenberg om doppen aan te schaffen! Kon je ook geen verzekering daarop nemen voor een schappelijk bedrag?
tomhenk -
Hartstikke bedankt voor je reacties! Zat afgelopen twee weken in het buitenland en heb hier niet eerder op terug kunnen komen.

On 18-12-2012 15:37:14, DelugeOfSound wrote:

Ik heb -25 dB doppen die hier door een lokale toko in Breda gemaakt zijn. Kostte me 4 jaar terug 80 euro (incluus garantie) en ze zitten nog steeds perfect. Kan je aanraden om door -25 te gaan en niet -15. dB is een logaritmische schaal, dus het verschil tussen die 2 is ongeveer 9-10 keer zoveel demping.

Ik woon toevallig ook in Breda en vroeg me af welke shop het was  :)?
DelugeOfSound [Moderator] -
On 07-01-2013 12:41:40, tomhenk wrote:

Hartstikke bedankt voor je reacties! Zat afgelopen twee weken in het buitenland en heb hier niet eerder op terug kunnen komen.

[...]

Ik woon toevallig ook in Breda en vroeg me af welke shop het was  :)?

van boxtel geloof ik dat die toko heet. Zit bij de baronielaan.
Abrikozenjam -
Iedereen is gek (behalve ik)!
niet zo veel speakerfreaken mang

Verder heb ik de oordopjes van Alphine en die zijn echt prima! Als je echt vaak naar feestjes gaat dan zou ik wel voor de op maat gemaakt oordoppen gaan zoals Luukjahhh zegt
Gewijzigd door Abrikozenjam op 07-01-2013 21:21
Hektor -
Zuigen, kreng!
Ook de -25 dB van Schonenberg! Vraag na aankoop direct of ze je even willen helpen met het inbrengen. Op de een of andere manier heb ik dat de eerste keer weten te verprutsen en ben toen op mijn eerste avond die twee verdraaide dingen meteen kwijt geraakt. Schonenberg heeft me vervolgens dankzij de garantie zonder extra kosten nieuwe oordopjes gegeven.