Shoutbox: [14-04] pointlesspoint: Seems like a hack. Can't report that user. Changed my account to https://soundcloud.com/pointlesspointlesspoint for now.

DJ-ing / Producing / Fruity Loop(y loser)s rendering

ThaBomba. -
Drop the bomb!
Beste medeproducers van LSDB,

Ik heb een vraag. Ik produceer nu al enige tijd in fruity loops voor de fun.

Mijn geluidskaart trekt het allemaal niet meer naarmate de project file groter en groter begint te worden. Om deze reden gebruik ik altijd de ASIO4ALLv2 setting.
Als ik ASIO4ALL gebruikt hapert mijn geluid niet meer, dus dat probleem is daarmee opgelost.

Nu komt er een volgend probleem die misschien nog wel irritanter is.
Ik heb nu een deel van een track gemaakt die naar mijn mening goed klinkt en klaar was om geshared te worden met de grote boze buitenwereld.

Maar op de een of andere manier zit er ook een klein verschil in de hele sound wanneer ik switch tussen ASIO4ALL en mijn normale geluidskaart.
Het probleem is dat ik mijn track gefinetuned heb op de ASIO4ALL settings, wanneer ik dit op de normale geluidskaart luister is alles niet meer naar wens. De hele track klinkt anders. Op zich zou dat geen probleem moeten zijn als ik het toch niet gebruik. Maar het probleem is wanneer ik mijn file render naar een MP3 of WAV file dan rendert hij het geluid zoals het zou zijn wanneer ik de normale geluidskaart heb geselecteerd.

Ter vergelijking; als ik in FL mijn track luister klinkt het als een 720P op YouTube maar wanneer ik het bestand dat ik gerenderd heb luister, klinkt het 240P. Verrot dus.
De high tones worden allemaal wat scheller, de mid tones allemaal minder vol en de low die drukt het alles een klein beetje weg. Dit gebeurt niet wanneer ik ASIO4ALL aan heb. Dit resulteert in een minder dikkere synth die daarbij ook nog schel is, ook maakt het mijn distorted kick stukken minder aantrekkelijk en de synth vaagt lichtelijk weg door de kick.

Heeft iemand anders dit probleem eerder ervaren? Moet ik nu per se mijn hele project opnieuw gaan aanpassen op de normale geluidskaart die bij mij half crasht, of is er een andere oplossing voor? Ik zat te denken aan een programma in de zin van 'Polderbits' die rechtstreeks van je geluidskaart opneemt. Alleen werkt dit niet voor ASIO4ALL.

Het lijkt mij dat er toch een manier moet zijn waarop ik de sound die ik hoor en gemaakt heb in een mp3(liefst WAV voor betere kwaliteit) bestand op kan slaan?




Lars
Gewijzigd door ThaBomba. op 08-01-2013 17:13
Maximumraver [Set Editor] -
aka Sloperij Janssen
Gebruik je windows 7? zo ja kun je via een audio programma als Audacity/Soundforge/Wavelab, de "Stereo Mix" van je pc live opnemen, met een beetje google kun je makkelijk vinden hoe je dit doet, als je dan opnemen aanzet, en fruity laat afspelen, zou die exact dat geluid moeten opnemen  :p

Misschien een tijdelijk oplossing tot je iets beters vind  :) ?
ThaBomba. -
Drop the bomb!
Yep, ik gebruik Windows 7. Soundforge heb ik een poging mee gedaan. Dan stel ik de audio device type in op ASIO4ALL en neem ik op. Op een of andere manier krijg ik dan een WAV-file van 18 MB (dus er is blijkbaar wel iets) zonder geluid.
Misschien een instelling niet goed maar dit leek mij ook de oplossing. Zal eens kijken naar wavelab, dankjewel.
Maximumraver [Set Editor] -
aka Sloperij Janssen
Hmm dat is vaag, iig succes ermee!  :o
Basscontrollerz -
Nuracore
Welke render opties gebruik je?
ThaBomba. -
Drop the bomb!
On 08-01-2013 21:03:20, Basscontrollerz wrote:

Welke render opties gebruik je?


Het maakt allemaal niet zoveel uit. Ik heb alle opties gehad.
MP3 320kpbs of WAV 16-32Bit int of float. Quality Linear tot 512-points sinc. Het maakt geen haar uit. Dithering aan of uit, alles gehad. Ik krijg steeds weer de kwaliteit die mijn primaire geluidskaart mij brengt. Het geluid wat ik met ASIO4ALL produceer lijkt niet te renderen te zijn met FL zelf.

Als ik mijn audio settings verander van ASIO4ALL v2 bij input/output naar primair geluidsstuurprogramma is het verschil al te horen. Wat hij mij laat horen bij primair krijg ik ook te horen in mijn mp3 of wave.
Gewijzigd door ThaBomba. op 08-01-2013 21:43
Knomo -
Why? Because fuck you, thats why
Mac kopen, en geen QP met bacon
ThaBomba. -
Drop the bomb!
On 08-01-2013 21:50:03, Knomo wrote:

Mac kopen, en geen QP met bacon


Man, man, man.



Maar even OT blijven Bart. Nee.