General discussion / BTW omhoog: geen In Qontrol in 2011

Canyonree -
[Administrator]
Bijna 100.000 ondertekende petities hebben geen verandering kunnen brengen in de plannen van VVD, CDA en PVV. De bezuinigingen op de cultuur- en mediabegroting gaan door. Naast de gevolgen die dit heeft voor kunstenaars, stichtingen en bedrijven in de culturele sector, treffen deze maatregelen ook direct de evenementen van Q-dance. De verhoging van de BTW op toegangskaartjes (van 6% naar 19%) zorgt ervoor dat de ticketprijzen voor dance events in Nederland flink zullen stijgen.

Bovenstaande ontwikkelingen hebben ertoe geleid dat Q-dance een pijnlijk besluit heeft moeten nemen. In 2011 zal In Qontrol niet meer plaatsvinden. Q-dance wil de kwaliteit blijven bieden waar In Qontrol al 7 jaar voor staat en kan dat met de geplande BTW verhoging helaas niet meer garanderen zonder het feest voor haar bezoekers onevenredig duur te maken. Met een goed gevoel kijken we terug op zeven mooie edities van In Qontrol in de RAI en alle mooie momenten die we daar met jullie hebben kunnen delen.

Daarnaast heeft Q-dance besloten om de voorverkoopdata voor de festivals van deze zomer niet naar voren te halen. De decembermaand is al duur genoeg en we willen onze trouwe bezoekers niet voor het blok zetten. Q-BASE is het enige event van Q-dance dat niet door de maatregelen van de regering getroffen wordt. Omdat het evenement in Duitsland plaatsvindt, hoeft er geen extra BTW afgedragen te worden.

Omdat een einde ook altijd weer een nieuw begin betekent, kijkt Q-dance graag vooruit. In het komende jaar lanceert Q-dance een aantal nieuwe evenementen, waaronder een hardcore evenement in de Heineken Music Hall. Eind 2011 opent de Ziggo Dome in Amsterdam haar poorten, alwaar Q-dance de dance programmering aftrapt met een nieuw event.
Canyonree -
[Administrator]
Jammer, was afgelopen 2 jaar echt tof  :(

Biedt echter wel ruimte voor een nieuw concept, ik wacht af.
Gewijzigd door Canyonree op 02-12-2010 15:12
Michiel201 -
God is a Dj
Spijtig..  :(
Hektor -
Zuigen, kreng!
Blij dat ik dan toch nog één editie van InQontrol mee heb mogen maken.
Jatoch -
On 02-12-2010 15:16:12, Hektor wrote:

Blij dat ik dan toch nog één editie van InQontrol mee heb mogen maken.

Ik heb 'm nooit gekend...
Canyonree -
[Administrator]
On 02-12-2010 15:18:05, Jatoch wrote:

[...]
Ik heb 'm nooit gekend...

Geen grappen sjaak, dat doe je maar wanneer een pauperfeest als Qlimax wordt geschrapt.
Vogelhuisje [Moderator] -
Haat aan vocals
IQ was altijd wel tofjes  :(
Jatoch -
On 02-12-2010 15:19:18, Canyonree wrote:

[...]

Geen grappen sjaak, dat doe je maar wanneer een pauperfeest als Qlimax wordt geschrapt.

Ook dan, maar de tekst beloofd 'n hoop nieuwe feesten.
Ik laat me verrassen, en jij Henny?
Canyonree -
[Administrator]
On 02-12-2010 15:20:14, Jatoch wrote:

[...]
Ook dan, maar de tekst beloofd 'n hoop nieuwe feesten.
Ik laat me verrassen, en jij Henny?

Ook, al zit ik niet echt op een hardcore only feest te wachten in de HMH.
mstx [Admin] -
Altijd goed geleid en shit
Komt alleen omdat IQ sowieso niet uitverkocht raakte. Dit is een mooie smoes om er niet mee door te gaan.
Defqon.1 en Qlimax zijn/worden ook "onevenredig duur" maar daar hoor je ze niet over. Die 2 raken namelijk altijd wel uitverkocht.
Jro_ -
alles begint bij Headhunterz
On 02-12-2010 15:20:13, Vogelhuisje wrote:

IQ was altijd wel tofjes  :(

:yes:
Jro_ -
alles begint bij Headhunterz
On 02-12-2010 15:21:29, Canyonree wrote:

[...]

Ook, al zit ik niet echt op een hardcore only feest te wachten in de HMH.

Volgend jaar staan Chris One enzo op hardcorefeesten als hardstyle act hoor dus doe maar rustig  8-)
Opperhoofd -
On 02-12-2010 15:25:39, mstx wrote:

Komt alleen omdat IQ sowieso niet uitverkocht raakte. Dit is een mooie smoes om er niet mee door te gaan.
Defqon.1 en Qlimax zijn/worden ook "onevenredig duur" maar daar hoor je ze niet over. Die 2 raken namelijk altijd wel uitverkocht.

Precies.

Gelukkig heb ik ze alle 7 meegemaakt, mijn favoriete feest.

Met het stoppen van In Qontrol zal ik dus niet meer naar Q-Dance feesten gaan.  :D

Q-Dance, en de zuster organisaties, verhogen ook even snel de prijzen naast die 13% extra BTW, vandaar ook dat ze niet 'naar voren zullen worden gehaald'.

Gewoon om bij de feesten die wel direct uitverkopen, ondanks elke prijs (Defqon.1 Australia AUD139 om AUD210), meer geld in het laatje te laten stromen.

Q-Dance; top organisatie.  :thumbsup2:
TerrorKaas1992 -
4x4=12

:cry: dat maakte In Qontrol altijd so speciaal, je had zat tijd om je vrienden alsnog over te halen  ^.^

R.I.P In Qontrol, Rest in Peace
Knomo -
Why? Because fuck you, thats why

/Thread
ThaMaster -
Baas in alle opzichten.
Heb nooit inqontrol mogen meemaken jammer  :(
Pithune -
Shadow Interaction
InQontrol was zo'n beetje de enige feest tegenwoordig die ik nog kon waarderen

lekker indoor, groots, afwisselend.. spijtig dat zo moet lopen

bedankt, kabinet en Q-Dance

On 02-12-2010 16:07:37, Knomo wrote:

[...]

/Thread

verkijk je er niet op, die prijzen van defqon en andere events zijn al genoeg reden voor me om af te haken

achja, "vroeger was alles beter" geldt ook zeker voor de prijzen
Gewijzigd door Pithune op 02-12-2010 17:15
Odyssee -
 :(

IQ was mijn eerste grote feest. Echt zonde dit.
Toch 3x mogen meemaken.

(L)
Opperhoofd -
On 02-12-2010 16:56:35, Pithune wrote:

bedankt, kabinet

Denk eens na...

...waarom is het dan alleen In Qontrol dat geslachtofferd zal worden?

Stijgen de prijzen van In Qontrol dan harder dan bij andere evenementen?

Neen.  :bye:

Pithune -
Shadow Interaction
On 02-12-2010 16:58:20, Opperhoofd wrote:

[...]

het zal me heus niets verbazen als de andere feesten ook getroffen worden. InQontrol mag dan wel de 'zwakste schakel' zijn tussen alle Q feesten, omdat het niet uitverkocht raakt, maar het is ook 1 van de pioneer feesten die Q-Dance heeft groot gebracht.

wat het kabinet betreft... dat BTW verhaaltje zal vast niet uit de lucht komen, waardoor Q dit doet. (aldus m'n reactie hierboven)

voorderest kan ik me wel vinden in mstx' reactie