Shoutbox: [21:49] steve-k⋆: The Prophet

Feedback / Vuurwerkverbod

Duruz -
Het word wss verboden dat Nederlanders nog vuurwerk kunnen kopen in het buitenland..  :-/

Maarja, volgens mij maken die vuurwerkwinkels in vooral België het meest winst door de Nederlanders die er elk jaar komen.  :D
Vogelhuisje [Moderator] -
Haat aan vocals
Verbieden dat vuurwerk, doodstraf voor degene die het nog durft af te steken
Flugeltje -
Wo ist mein Fahrrad?
Hmm, dat is wel rigoreus of niet soms  ;)
Maar van mij hoeft het niet verboden te worden. Wel haat ik al die kutkinderen die 5 weken van tevoren alles al af lopen te steken  :censored:.
Ik hou zelf niet van dat knalvuurwerk. Afsteken en bam  :star:. Leuk en dat dan 500 keer  :').

Siervuurwerk vind ik vet, ik koop het zelf niet want ik vind het zonde van me geld. Mijn geld gaat op aan drank, wat ook niet een echt zinvol doel is, maartoch.

En hoe willen ze het in het buitenland het gaan verbieden dat nederlanders er vuurwerk kopen??? Drug is hier toch ook in overvloed?  =]
Gewoon zwaardere straffen voor die kinderen die lopen te kloten. Nu kunnen ze in grote groepen beetje lopen geinen langs de weg en papiertjes prikken.
Een maand in de gevangenis, zonder pappie en mammie  :arr:
Khadber -
Eeens met de meeste: 5000x BAM is niet grappig, een mooie vuurpijl zie ik wel graag.
Flugeltje -
Wo ist mein Fahrrad?
On 27-12-2008 17:06:50, OzStyle wrote:

but mini rockets to shoot @ mates should be allowed  :D


You little  :rtfm:  :censored:  ;)
Bierman -
On 27-12-2008 17:06:50, OzStyle wrote:

but mini rockets to shoot @ mates should be allowed  :D


 :thumbsup2:
dennisz -
On 27-12-2008 10:04:10, Opperhoofd wrote:

Vuurwerk = zonde van je geld.  :yes:

Dat + alle vervuiling en rotzooi op straat = verbod  :thumbsup2:
Jro_ -
alles begint bij Headhunterz
fieuw,, ben niet de enige die ja stemt  :a:
TimTim [Moderator] -
Feeeeeddddd Meeeee
On 27-12-2008 09:19:40, GekkeNederlander wrote:

NEE!!! je moet iets doen op oudjaarsdag toch  =]


Drinken feesten en je niet zorgne maken over die domme rotjes die en fortuin kosten  :clown:?
Duruz -
On 27-12-2008 19:59:43, TimTim wrote:

On 27-12-2008 09:19:40, GekkeNederlander wrote:

NEE!!! je moet iets doen op oudjaarsdag toch  =]


Drinken feesten en je niet zorgne maken over die domme rotjes die en fortuin kosten  :clown:?


rotjes kosten juist niks, vooral het siervuurwerk is nogal duur  :p
Bierman -
On 27-12-2008 18:40:39, dennisz wrote:

On 27-12-2008 10:04:10, Opperhoofd wrote:

Vuurwerk = zonde van je geld.  :yes:

Dat + alle vervuiling en rotzooi op straat = verbod  :thumbsup2:


Vervuiling? En die rotzooi ben je zelf bij. Met een bezem en een plastic zak ben je al op de helft.
TomStyle -
Wobble Bass
Met verbieden los je niks op, het is het illegale vuurwerk dat voor de meeste overlast zorgt.
Bierman -
On 28-12-2008 14:14:20, TomStyle wrote:

Met verbieden los je niks op, het is het illegale vuurwerk dat voor de meeste overlast zorgt.


Wat dacht je van die chinezen die alles laten liggen in het kader van geluk. Wat een netenbende, echt ongekend.
ThaMaster -
Baas in alle opzichten.
On 28-12-2008 14:14:20, TomStyle wrote:

Met verbieden los je niks op, het is het illegale vuurwerk dat voor de meeste overlast zorgt.


Gewoon laten zoals het nu is  :?
TomStyle -
Wobble Bass
On 28-12-2008 14:18:01, ThaMaster wrote:

On 28-12-2008 14:14:20, TomStyle wrote:

Met verbieden los je niks op, het is het illegale vuurwerk dat voor de meeste overlast zorgt.


Gewoon laten zoals het nu is  :?


Die jochies die het verpesten moeten ze harder aanpakken  =]
dennisz -
On 28-12-2008 13:55:21, Bierman wrote:

On 27-12-2008 18:40:39, dennisz wrote:

On 27-12-2008 10:04:10, Opperhoofd wrote:

Vuurwerk = zonde van je geld.  :yes:

Dat + alle vervuiling en rotzooi op straat = verbod  :thumbsup2:


Vervuiling? En die rotzooi ben je zelf bij. Met een bezem en een plastic zak ben je al op de helft.

De smog en zwaveldampen die met oud en nieuw ontstaan zijn niet echt gezond hoor.

En die rotzooi is niet van mij, alsof ik de vuurwerktroep van een of andere pauper ga opruimen.

Alsof het opruimen de gemeenten geen geld kost...

Ik vind goed vuurwerk wel mooi, maar 80% van het consumentenvuurwerk niet. Organiseer dan in elke stad een mooie vuurwerkshow a la Sydney. Totaal geen problemen mee. Minder rotzooi en geen gewonden.
Phenomenon -
vuurwerk is nutteloos, duur, irritant en gemaakt voor kansloze pubertjes.
Zo'n show is dan wel leuk om naar te kijken, maar om die kansloze ventje stoer te zien doen met van die knal dingen is echt om te janken zo triest.
Bierman -
On 19-01-2009 10:23:35, dennisz wrote:

On 28-12-2008 13:55:21, Bierman wrote:

On 27-12-2008 18:40:39, dennisz wrote:

On 27-12-2008 10:04:10, Opperhoofd wrote:

Vuurwerk = zonde van je geld.  :yes:

Dat + alle vervuiling en rotzooi op straat = verbod  :thumbsup2:


Vervuiling? En die rotzooi ben je zelf bij. Met een bezem en een plastic zak ben je al op de helft.

De smog en zwaveldampen die met oud en nieuw ontstaan zijn niet echt gezond hoor.

En die rotzooi is niet van mij, alsof ik de vuurwerktroep van een of andere pauper ga opruimen.

Alsof het opruimen de gemeenten geen geld kost...

Ik vind goed vuurwerk wel mooi, maar 80% van het consumentenvuurwerk niet. Organiseer dan in elke stad een mooie vuurwerkshow a la Sydney. Totaal geen problemen mee. Minder rotzooi en geen gewonden.


Als je niet in die damp wil staan ga je maar weg. Dat opruimen klopt, maar dat rondje rijden ze toch wel.

Ik heb er wel problemen mee, als een klein kind met vuurwerk spelen vind ik nog steeds geweldig. Verder kost zo'n vuurwerkshow ook veel gemeenschapsgeld. En die gewonden heb jij toch geen last van?
dennisz -
Al die rondjes van plantsoenendiensten en zorgkosten door vuurwerkongelukken kosten de belastingbetaler miljoenen, de ongelukken op zich doen me inderdaad niks. Een goede vuurwerkshow hoeft niet meer dan enkele tienduizenden euro's te kosten. Dat staat in geen verhouding tot elkaar natuurlijk.

Vandalisme m.b.t. vuurwerk wat jaarlijks ook op z'n minst tonnen aan schade oplevert laat ik dan even buiten beschouwing.

Het milieu argument is natuurlijk minder goed, maar als de overheid de max. snelheid verlaagt op bepaalde wegen om de luchtkwaliteit te verbeteren valt hier ook wat voor te zeggen.
Bierman -
On 19-01-2009 14:00:35, dennisz wrote:

Al die rondjes van plantsoenendiensten en zorgkosten door vuurwerkongelukken kosten de belastingbetaler miljoenen, de ongelukken op zich doen me inderdaad niks. Een goede vuurwerkshow hoeft niet meer dan enkele tienduizenden euro's te kosten. Dat staat in geen verhouding tot elkaar natuurlijk.

Vandalisme m.b.t. vuurwerk wat jaarlijks ook op z'n minst tonnen aan schade oplevert laat ik dan even buiten beschouwing.

Het milieu argument is natuurlijk minder goed, maar als de overheid de max. snelheid verlaagt op bepaalde wegen om de luchtkwaliteit te verbeteren valt hier ook wat voor te zeggen.


Ja, nou zeg 20.000 X aantal gemeentes(iets van 400) is ook een behoorlijk bedrag. En je milieuargument is gewoon slecht. Je vernielingsargument dan weer niet. het vernielen is het enige goede argument consumentenvuurwerk op te heffen. Maar als je consumentvuurwerk verbiedt zal de illegale verkoop een enorme vlucht nemen dus ik denk dat je een averechts effect teweeg brengt.